úterý 13. března 2012

Síla pozitivního myšlení

Pozitivně smýšlející lidé jsou super. Dokáží motivovat nejen sami sebe, ale i své okolí. Dokáží rozveselit a dobře naladit. Snažím se být pozitivně smýšlející člověk. Jak to dělám?


Autosugesce a význam podvědomí

Ať si říká kdo chce, co chce, autosugesce funguje. Přečetl jsem již několik knih, které se mimo jiné věnovaly i tématice autosugesce. Pokaždé byla tato technika popisována jako velice účinná a doporučovaná.
Nestačí si ale každé ráno říct větu „Dnes zavolám panu XY“ (pozn.: pan XY je nepříjemný člověk a hovor s ním už delší dobu odkládám). Vyřčené větě je potřeba „uvěřit“ a ztotožnit se s ní. Mně třeba pomáhá, když si představím situaci, ve které budu, až se mi „přání“ splní. V tomto případě bych si přestavil ten příjemný pocit, který mne bude provázet, až telefon položím a ve svém TODO listu si úkol odškrtnu jako hotový.
Další situací vhodnou pro pozitivní myšlení je zkouška. Může to být zkouška na vysoké škole, maturita,… Když na zkoušku jdeme s myšlenkami neúspěchu – poslední kapitolu jsem si moc neprošel, nepřečetl jsem si celou doporučenou literaturu apod., jak pravděpodobně test/zkouška dopadne? Naše podvědomí se nebude snažit zkoušku zvládnout na 100%, protože si nevěříme.Osobně jsem to párkrát zažil na vysoké škole, kdy jsem čekal na ústní zkoušku. Protože bývám před zkouškami hodně nervózní, těsně předtím, než jsem měl jít na řadu mi naskakovaly myšlenky charakteru „Už ať je to za mnou. Ať mě klidně vyhodí, půjdu na další termín, o co jde.“. Je to špatný přístup, věřte mi. Na zkoušku je potřeba jít s cílem a chtíčem. Měl jsem si tehdy říkat „Já to zvládnu, dokážu to, přece to umím, tak čeho se bojím?“ Tehdy jsem tu zkoušku neudělal i když jsem to relativně uměl. Neměl jsem ale chtíč zkoušku dotáhnout do zdárného konce.
Představujte si situaci, ve které budete, až se dostaví úspěch!

Pryč od lidí, kteří si pořád jen stěžují!

„Slyšeli jste to? Budou se zvyšovat daně! A bude se všechno zdražovat!…“ Říká vám to něco? Typickou (pro mne) množinou lidí, kteří si téměř pořád stěžují, jsou důchodci. To už není, co bývalo; to je drahé; to je takové a makové, ale ne takové jak by mělo. Světová ekonomika se pořád vyvíjí, inflace prostě existuje. Věty typu: „Před dvaceti lety jsem za to dala 2 koruny a dneska to stojí 50 korun, to je ale zlodějina!“. No a platy lidí za těch 20 let nevzrostly?
Abych ale nebyl zaujatý vůči dnešním důchodcům (nejsou takoví všichni, samozřejmě) – i mezi mými spolužáky či známými jsou lidé, kteří se vyžívají v hovoření o tom, jak je všechno špatně…
Když se nad tím zamyslíme, jak si myslíte, že se těmto lidem v životě daří? Jsou to úspěšní lidé? Bohatí a slavní? Ne… Osobně jsem se nikdy nepotkal s manažerem nebo s úspěšným člověkem, který by měl negativní myšlení. Proto také pro mě je velkou motivací být pozitivně naladěným člověkem a vidět v práci užitek a ne problémy.
Obklopte se lidmi, kteří také myslí pozitivně.

Jak myslím já aneb Prodavačka mi den nezkazí

Už dávno jsem si dal takové „předsevzetí“ – každý den někoho rozveselit / někomu pomoct. To se snažím dělat třeba tak, že po cestě do/z práce se na lidi okolo usmívám a snažím se pozitivní energii předat dál. Někdy se to daří, jindy ne. Když to nejde, tak si vzpomenu na nějakou vtipnou chvilku, zábavný okamžik, který jsem prožil dřív. Úsměv se dostaví…
Protivná prodavačka v supermarketu? Přece si nenechám zkazit den jediným člověkem. Dám si za cíl to, aby se paní usmála. Takže ji pochválím, zeptám se jak to dneska jde, v kolik končí v práci atd. Divili byste se, jak to funguje. A když se mi to podaří, mám o to lepší náladu!
Usmívejte se!

Chválit, ne kritizovat

Zkritizovat kohokoli za cokoli umí každý. Umíme ale pochválit? Nejen ostatní, ale také sebe! Zamyslete se a řekněte si nahlas 3-5 věcí, které jste včera/dnes udělali a na které jste pyšní a chcete se za ně pochválit. Nemyslete na neúspěchy. Myslete na to co se povedlo, koho jste rozveselili, komu jste zlepšili náladu, komu jste pomohli.
Jak jsem již psal o odstavec výše v příkladu s mrzutou prodavačkou – i nenucenou pochvalou drobnosti lze člověku udělat radost.
Pochvalte se!

                                            www.novydisplay.cz, www.novydisplej.cz, www.levnydisplej.cz, www.rozbitytelefon.cz, www.iphoneostrava.com, www.iphoneostrava.eu 

Žádné komentáře:

Okomentovat